Zarząd Dróg Wojewódzich w Krakowie, ul.Głowackiego 56, 30-085 Kraków
A A A

Tytuł projektu: „Obwodnica Skawiny Etap II na odcinku od DK 44 do DW 953”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020

Program regionalny

Tytuł projektu: „Obwodnica Skawiny Etap II na odcinku od DK 44 do DW 953”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020

Program regionalny

Informacje ogólne

Wartość projektu: 37.179.000,00 PLN

Wartość dofinansowania: 31.602.149,97 PLN (85% całkowitych wydatków kwalifikowanych Projektu)

Umowa o dofinansowanie: Uchwała Nr 650/18 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 17 kwietnia 2018 roku w sprawie podjęcia decyzji o dofinansowaniu Projektu, dla którego Beneficjentem jest Województwo Małopolskie pt. „Obwodnica Skawiny Etap II na odcinku od DK 44 do DW 953” w ramach Osi Priorytetowej 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.1 Infrastruktura drogowa Poddziałanie 7.1.1 Drogi regionalne Typ A Budowa, przebudowa dróg, w tym budowa obwodnic w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020.

Okres realizacji Projektu wynosi:
rozpoczęcie: 04.01.2018 r.
zakończenie: 30.04.2020 r.

Ogólna charakterystyka projektu

Droga wojewódzka nr 953 pomimo swej niewielkiej długości (18,2 km) ma duże znaczenie w sieci dróg regionalnych województwa małopolskiego. Łącząc ze sobą drogi krajowe nr 44 i 52, umożliwiając dojazd do autostrady A4 stanowiącej element sieci TEN-T, zapewnia dostępność komunikacyjną mieszkańcom powiatu krakowskiego i wadowickiego do Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego oraz stolicy województwa - aglomeracji krakowskiej. W chwili obecnej największym problemem komunikacyjnym jest ruch tranzytowy o dużym natężeniu przebiegający przez centrum Skawiny. Wyeliminowanie go nabiera charakteru priorytetowego biorąc pod uwagę znaczenie drogi wojewódzkiej nr 953 w sieci transportowej województwa małopolskiego.

Połączony strumień pojazdów z drogi krajowej nr 44 i drogi wojewódzkiej nr 953 jest przyczyną m.in.:

  • utrudnionego dostępu do autostrady A4 (sieć TEN-T),
  • ograniczonej przejezdności przez powiat krakowski,
  • utrudnionego dojazdu do stref aktywności gospodarczej w regionie: Chrzanowsko -Trzebiński Park Przemysłowy, Myślenicka Strefa Inwestycyjna w Jaworniku, Niepołomicka

Strefa Inwestycyjna, Strefa Przemysłowa Zielonych Dobczyc, Wielicka Strefa Aktywności Gospodarczej, Strefa Aktywności Gospodarczej Małopolski Zachodniej w Zatorze,

Strefa Aktywności Gospodarczej w Andrychowie,

  • ograniczonego wykorzystania potencjału turystycznego,
  • niewystarczającego dostępu do miast pełniących ważne funkcje w lokalnych rynkach pracy,- ograniczenia działalności istniejących podmiotów gospodarczych,
  • spadku bezpieczeństwa w ruchu kołowym oraz bezpieczeństwa pieszych
  • spadku mobilności mieszkańców.

Zakres rzeczowy projektu

Zakres inwestycji obejmuje budowę obwodnicy Skawiny na odc. od  DK nr 44 do DW 953 o długości ok. 2,3 km, w tym:

  • budowę nowej drogi jednojezdniowej klasy „G” o szer. jezdni 7,00 m ( 2 x 3,5,m)
  • budowę 2 obiektów  mostowych w ciągu dróg gminnych
  • budowę ścieżek rowerowych z dopuszczeniem ruchu pieszego wzdłuż obwodnicy szer. 3,00 m
  • budowę  2 rond na skrzyżowaniu z DW 953 i DP 1939K
  • budowa dróg serwisowych

Cele projektu

Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się do:

  • poprawy dostępu do autostrady A4 (sieć TEN-T), DK 44, oraz DW 953,
  • poprawy przejezdności przez powiat krakowski,
  • ułatwionego dojazdu do stref aktywności gospodarczej w regionie: Chrzanowsko -Trzebiński Park Przemysłowy, Myślenicka Strefa Inwestycyjna w Jaworniku, Niepołomicka

Strefa Inwestycyjna, Strefa Przemysłowa Zielonych Dobczyc, Wielicka Strefa Aktywności Gospodarczej, Strefa Aktywności Gospodarczej Małopolski Zachodniej w Zatorze,

Strefa Aktywności Gospodarczej w Andrychowie.

  • usprawnionej dostępności do stref aktywności turystycznej,
  • ułatwionego dostępu do miast pełniących ważne funkcje w lokalnych rynkach pracy,
  • poprawy warunków działalności istniejących podmiotów gospodarczych,
  • zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych,
  • zwiększenia mobilności mieszkańców,
  • poprawy komfortu podróżowania,
  • zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej i turystyczno-rekreacyjnej.