Drukuj

Ponad 2 kilometry nowej obwodnicy odciąży Skawinę i okoliczne miejscowości. Właśnie zakończył się kolejny etap budowy tej inwestycji na odcinku od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44. W otwarciu nowej trasy uczestniczyli m.in. wicemarszałek Łukasz Smółka, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wicemarszałek senatu Marek Pęk, wojewoda Piotr Ćwik i burmistrz Skawiny Norbert Rzepisko.

W ramach inwestycji został wybudowany most nad linią kolejową, rondo na skrzyżowaniu z DK 44, a także droga o długości 2,2 km, przy której powstały chodniki, pobocza i ścieżka rowerowa.

Na obwodnicę Skawiny mieszkańcy miasta czekali od wielu lat. Dzisiaj oddajemy ją do użytku. To przykład determinacji rządu Prawa i Sprawiedliwości w dążeniu do zmniejszania obszarów wykluczenia komunikacyjnego. Jest to także dowód na owocną współpracę rządu z samorządem - podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Inwestycja jest szczególnie ważna dla mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z tego połączenia, dojeżdżając do szkoły, czy pracy. Budowa obwodnicy była możliwa dzięki doskonałej współpracy pomiędzy GDDKiA i samorządami, za którą serdecznie dziękuję. Cieszę się, że wywiązaliśmy się z obietnicy otwarcia obwodnicy w wakacje i komunikacja w tej części Małopolski znacznie się poprawi - mówił wicemarszałek Łukasz Smółka.

W wydarzeniu uczestniczyli też wicemarszałek senatu Marek Pęk oraz wojewoda Piotr Ćwik.

- Komfortowa i bezpieczna. Taka będzie podróż po III odcinku obwodnicy Skawiny. Składam podziękowania na ręce Ministra Andrzeja Adamczyka za przekazane środki rządowe - dodał wojewoda małopolski.

Z kolei wicemarszałek senatu Marek Pęk wskazywał, że współpraca rządu i samorządu przyniosła pozytywny efekt - Małopolska zmienia się dzięki naszej drużynie pracującej na rzecz regionu - konkludował.

Dzięki nowej obwodnicy zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości, skróci się czas przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych. Przypomnijmy, że inwestycja rozpoczęła się w 2016 roku i była realizowana przez konsorcjum firmę „Most” z Sopotu i „Polbud Pomorze”. Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł. Inwestycja była kontynuacją pierwszego etapu budowy, zakończonego w 2014 roku.

Jak dodał wicemarszałek Łukasz Smółka - Pod koniec tego roku zostanie rozpoczęty kolejny etap budowy obwodnicy Skawiny, w kierunku Rzozowa. Inwestycja będzie realizowana przez firmę „Energopol”, w systemie zaprojektuj i wybuduj. Czekamy więc na zezwolenie na realizację inwestycji.


Całkowita długość mostu nad terenami przemysłowymi w ciągu obwodnicy Skawiny to prawie 400 metrów. Do jego budowy wykorzystano 1400 ton stali oraz 5000 metrów sześciennych betonu. W galerii można zobaczyć jak zmieniał się widok z góry podczas budowy obwodnicy.

źródło: www.malopolska.pl