Województwo Małopolskie Województwo Małopolskie Unia Europejska Unia Europejska

EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało

Małopolska jest liderem w zakresie budowy tras rowerowych. O sukcesie VeloMałopolska na Europejskim Kongresie Sportu i Turystyki rozmawiali: Iwona Gibas z zarządu województwa, Robert Górecki zastępca dyrektora ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Krakowie, Bartosz Kaliński burmistrz Wadowic oraz Szymon Nitka autor bloga ZnajKraj.

VeloMałopolska, to największa w Polsce sieć długodystansowych tras rowerowych. Docelowo rowerzyści będą mogli skorzystać z prawie 1000 kilometrów dobrze oznakowanych tras o europejskim standardzie, które połączą najciekawsze turystycznie i przyrodniczo miejsca w regionie. Już teraz do dyspozycji cyklistów jest ponad 650 km tras VeloMałopolska.

Kluczem do sukcesu jest wspólne działanie w kierunku jasno określonego celu. Turystyka rowerowa czyli VeloMałopolska to gra zespołowa. O sukcesie zadecydowała długofalowa strategia, w którą zaangażowały się różne środowiska i konsekwentne ją realizują przez wszystkie lata. Teraz ten sukces wykorzystują i tworzą mieszkańcy poprzez wypożyczalnie rowerów, noclegi z ofertą dostosowaną dla rowerzystów czy małą gastronomię przy trasach – mówiła Iwona Gibas z zarządu województwa.

Podczas rozmowy uczestnicy panelu przedstawili dodatkowe możliwości i pomysły na promocję i rozwój tras VeloMałopolska. Przebieg sześciu z nich jest wytyczony wzdłuż rzek i od nich trasy przyjęły swoje nazwy: Wiślana Trasa Rowerowa, VeloDunajec, VeloSkawa, VeloRaba, VeloPrądnik czy VeloRudawa.

Małopolski odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej (WTR) przebiega przez najbardziej malownicze tereny doliny Wisły. Ze względu na małe przewyższenia trasa ta dostępna jest dla wszystkich, nawet najmłodszych użytkowników. VeloDunajec, to z kolei niezapomniane wrażenia z pejzażem Tatr, Pienin i Beskidu Sądeckiego. Trasa jest jedną z najpiękniejszych ścieżek rowerowych w Polsce.

Będziemy kontynuować dotychczasową strategię, chcemy jednak jeszcze bliżej współpracować z gminami. Oczywiście podstawową sprawą jest dokończenie budowy tras VeloMałopolska i zapewnienie ciągłości na każdej z nich. Musimy też wspólnie popracować nad standardami budowy nowych tras rowerowych, alternatywnym dojazdem na trasy transportem publicznym, ujednoliceniem oznakowania i jego jakością, pozyskiwaniem danych przestrzennych do naszych serwisów mapowych oraz tworzeniem kompleksowych ofert dla turysty oraz mieszkańców naszego regionu – dodała Iwona Gibas z zarządu województwa.

O sukcesie każdego projektu decydują ludzie oraz ich pasje, wiedza i doświadczenie. Dzięki projektowi budowy tras rowerowych VeloMałopolska, Małopolska stała się liderem w turystyce rowerowej. Projekt został uznany przez Europejską Federację Cyklistów za dobrą praktyką w pozyskiwaniu unijnych funduszy. Trasy rowerowe pod znakiem VeloMałopolska mają przeogromne grono fanów wśród rowerzystów, które nieustannie się powiększa.

źródło: www.malopolska.pl

Galeria

EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 1 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 2 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 3 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 4 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 5 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 6 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 7 EKSIT VeloMałopolska – jak to się stało, że się udało - zdjęcie w galerii nr 8